Google pomocou generatívnej AI tvorí tisíce cielených reklám. Ukazuje firmám nové možnosti zisku

Google AI
Google AI

Google na svojom blogu láka firmy na nový spôsob spolupráce, ktorého cieľom je tvorba reklám určených miliardám používateľov. V sieti Google získajú reklamní partneri prístup k súprave nástrojov AI na vytváranie reklám pre Gmail, Google Discover a YouTube. Vďaka umelej inteligencii tak môžu firmy získať nových zákazníkov, ktorým sa budú cielene zobrazovať reklamy na konkrétny produkt.

Mohlo by vás zaujímať:

Google hovor, že pomáha ľudom v obrovskom svete neprehľadných informácií nájsť to, čo hľadajú, no ak si spomenieme na nevyžiadané reklamy, ktorými nás zasypáva, je to až obťažujúce. Za všetkým treba hľadať zisk, reklama je možným zdrojom príjmov. A Google z reklamy žije.

Google  kampaň Best Phones Foreve
Google kampaň Best Phones Foreve | Zdroj: Google

Čím viac reklamy, tým vyššia šanca, že sa niekto zo zacielených používateľov “chytí”. Google verí, že generatívna AI otvára dvere novým možnostiam, pričom hlavným benefitom má byť rozsah, rýchlosť a prispôsobenie, ktoré v budúcnosti dosiahnu novú úroveň. AI sa dá navyše použiť na generovanie prehľadov o publikách, aby firmy mohli lepšie pochopiť ich správanie a prísť s novými stratégiami, ako svojich potenciálnych zákazníkov zaujať.

Google sa zároveň pochválil, že na reklamu smartfónov série Pixel používa svoje vlastné nástroje, pričom v posledných mesiacoch generuje neuveriteľných 4 500 jedinečných reklám, ktoré bežia na YouTube.

Najnovšia kampaň Best Phones Forever, v ktorej hrajú “hlavnú rolu” smartfóny Applu a Google ukazuje, ako autori využívajú AI na tvorbu nových videí na základe komentárov  pod videom. Keď napríklad navrhujú, kam by sa mali priatelia z videa vydať na svoj „AI Roadtrip“, dokáže generatívna umelá inteligencia vytvoriť video odpoveď na mieru v priebehu niekoľkých minút.

Kampaň bola aktívna len 16 hodín a už sa skončila, pričom zámerom spoločnosti Google nebolo predávať telefóny, ale ukázať možnosti a inšpirovať ostatných inzerentov, aby preskúmali svoje vlastné kreatívne aplikácie týchto technológií.

Total
0
Shares
Podobné články