Fast Fashion stále rastie. Regulátori volajú po náprave

Organizácie ako Fashion Revolution preto volajú po legislatívnych opatreniach, ktoré by zvýšili povinnú transparentnosť v tomto odvetví.
fast fashion
Zdroj: Pexels

Fast fashion (alebo Rýchla móda) čelí čoraz väčšiemu tlaku zo strany investorov a environmentálnych aktivistov kvôli svojej nedostatočnej udržateľnosti. Nedávne rozhodnutie holandskej investičnej skupiny ASN Impact Investors stiahnuť svoje investície z tohto odvetvia, poukazuje na neschopnosť mnohých značiek dodržiavať prísnejšie kritériá v oblasti udržateľnosti.

Priemysel fast fashion, ktorý je založený na nízkych nákladoch a vysokej objemovej produkcii, je často kritizovaný za negatívne sociálne a environmentálne dopady, najmä v dodávateľských reťazcoch. Výskumy ukazujú, že viac ako polovica najväčších módnych značiek nemá stanovené pevné ciele na zníženie uhlíkových emisií, čo podčiarkuje nedostatok ambícií v boji proti klimatickým zmenám.

Jedným z kľúčových problémov je nedostatočná transparentnosť v rámci dodávateľských reťazcov. Mnohé značky nezverejňujú dôležité informácie o svojich dodávateľoch ani o tom, aké množstvá energie či surovín spotrebujú. To sťažuje hodnotenie ich skutočného dopadu na životné prostredie a spomaľuje úsilie o zníženie emisií.

K najväčším fast fashion obchodom na Slovensku patrí aj H&M
K najväčším fast fashion obchodom na Slovensku patrí aj H&M | Zdroj: H&M

Organizácie ako Fashion Revolution preto volajú po legislatívnych opatreniach, ktoré by zvýšili povinnú transparentnosť v tomto odvetví. Zároveň navrhujú, aby módne značky investovali 2 % svojich príjmov do prechodu na čistú a spravodlivú energiu, čo by malo byť súčasťou riešenia klimatickej krízy.

Zmena je v nedohľadne

Iniciatívy ako Fashion Climate Fund pomáhajú dodávateľom získať financie na realizáciu projektov zameraných na zníženie emisií. Tieto projekty zahŕňajú spoluprácu medzi značkami a dodávateľmi s cieľom vytvoriť spravodlivejšie a udržateľnejšie obchodné vzťahy.

ciara

Mohlo by vás zaujímať:

ciara

Zvýšenie transparentnosti, investície do čistej energie a spolupráca v rámci celého priemyslu sú nevyhnutnými krokmi, ktoré môžu pomôcť módnemu priemyslu výraznejšie znížiť svoju uhlíkovú stopu a prispieť k dosiahnutiu cieľov Parížskej dohody.

Zdroj: Reuters

 

Total
0
Shares
Podobné články