Čokoládu čakajú ťažšie časy. Kakaa sa nevyprodukovalo toľko, koľko je potrebné. Môže za to jedna vec

Podľa Davida Brancha z Agri-Food Institute, je pestovanie kakaa mimoriadne citlivé na konkrétne poveternostné podmienky.
cokolada

Ceny čokoládových tyčiniek, ako napríklad tých od spoločností Hershey a Mars budú túto jeseň vyššie, čo súvisí s dramatickým nárastom cien kakaa. Od začiatku roku 2024 sa ceny kakaa zdvojnásobili a očakáva sa, že zostanú vysoké minimálne do septembra 2025, uvádza správa Wells Fargo. Tento nárast cien je dôsledkom zmenených klimatických podmienok v Západnej Afrike, hlavnom regióne pestovania kakaa, kde sucho spôsobené javom El Niño a búrky prachu znížili produkciu.

Podľa Davida Brancha z Agri-Food Institute, je pestovanie kakaa mimoriadne citlivé na konkrétne poveternostné podmienky, čo komplikuje schopnosť pestovateľov udržať krok s rastúcim dopytom po čokoláde. Zásoby kakaa v skladoch klesli na najnižšiu úroveň za posledných 50 rokov, čo vyvolalo prudký nárast cien na trhu.

kakaove boby

Napríklad v takom Pobreží Slonoviny, ktoré patrí k najväčším výrobcom kakaa na svete, sa tohtoročná úroda zmenšila o 22,4 %. Rovnako slabo sú na tom aj ostatné krajiny západnej Afriky, kde patrí pestovanie kakaa k tým najdôležitejším plodinám, ktoré vyvážajú do svete a ich ekonomika je od toho závislá.

Čokoláda bude drahšia, alebo jej bude menej

Zatiaľ čo drahší výrobcovia čokolády dokážu zvýšiť svoje ceny, lacnejšie značky ako Hershey, Nestlé a Mars čelia väčšiemu tlaku. Preto sa mnohí z nich snažia zvýšiť produkciu cukroviniek bez čokolády, ako napríklad nové gumené cukríky a čokolády s nižším obsahom kakaa. Hershey napríklad uviedla na trh čokoládovú tyčinku Kit Kat s príchuťou škorice, ktorá neobsahuje čokoládu.

CIARA

Mohlo by vás zaujímať:

CIARA

Spotrebitelia môžu taktiež očakávať takzvanú “zmenšovaciu infláciu“ (shrinkflation), kde sa v baleniach Halloweenskych cukroviniek objaví menej sladkostí za rovnakú cenu. Ceny kakaa sa pravdepodobne nevrátia do normálu ani v blízkej dobe, čo znamená, že výrobcovia budú musieť dlhodobo upravovať svoje produkty a ceny.

Zdroj: FoodDive

Total
0
Shares
Podobné články