Na základe prieskumu realizovaného spoločnosťou Munch v spolupráci s agentúrou IPSOS, sa ukazuje, že plytvanie potravinami je na Slovensku vážnym problémom. Až 37 % Slovákov vyhadzuje jedlo minimálne raz do týždňa, pretože nestihne skonzumovať zakúpené potraviny. Tento alarmujúci trend sa týka nielen domácností, ale aj širšej spoločnosti, čo má vážne ekonomické aj environmentálne dopady.
Vyhadzujeme staré a skazené potraviny
Prieskum ukázal, že viac než 6 z 10 respondentov vyhadzuje potraviny aspoň raz mesačne, čo svedčí o neefektívnych nákupných návykoch, ktoré nielen zaťažujú peňaženky, ale vplývajú aj na ekológiu. Hlavným dôvodom plytvania je uplynulý dátum spotreby, ktorý pre takmer 40 % respondentov znamená dôvod na vyhodenie potravín. Ďalším faktorom je pokazené jedlo, čo priznáva vyše polovica Slovákov.

Ďalšie zistenia naznačujú, že 67,8 % Slovákov mesačne míňa až 20 eur na potraviny, ktoré nevyužije, a až 22 % domácností utratí mesačne 200 eur na nákup potravín a jedla z reštaurácií či donášky. Alarmujúce je, že viac než 26 % spotrebiteľov vyhodí jedlo len preto, že nakúpili viac, než dokázali spotrebovať.
Mohlo by vás zaujímať:
- TIP na DOKUMENT: Naša planéta (Our Planet)
- Sladkosti už nebudú nezdravé. Firma prichádza s náhradou cukru
- Google NotebookLM: Všetko, čo potrebujete vedieť o novom AI nástroji na prácu s textami aj videom
Aplikácia Munch umožňuje redistribúciu potravín pred uplynutím dátumu spotreby. Cieľom Munch je znížiť plytvanie a zároveň šetriť peniaze domácnostiam. Vďaka tejto platforme sa v roku 2024 podarilo zachrániť viac než 26 ton potravín.