Umelá inteligencia hýbe celým svetom a počul o nej snáď každý, kto má prístup k internetu. Spoločnosti čoraz viac využívajú generatívnu AI pri svojej činnosti a zároveň do nej investujú.
Mohlo by vás zaujímať:
- Elon Musk plánuje používať humanoidné roboty už na budúci rok
- Japonský vinár púšťa svojmu vínu hudbu. Vďaka tomu dokáže zmeniť chuť
- Môže jazda po ceste dobiť elektromobil? Vo Švédsku to bude realita
Podľa štúdie, ktorú pre technologickú spoločnosť SAS realizovala agentúra Coleman Parkes Research, je na čele Čína, kde sa k využívaniu Gen AI kladne vyjadrilo 83 % respondentov. To je viac než v Spojenom kráľovstve (70 %), Spojených štátoch (65 %) a Austrálii (63 %). Organizácie v Spojených štátoch však majú náskok, najmä pokiaľ ide o vyspelosť a úplné zavedenie technológií Gen AI, a to 24 % v porovnaní s 19 % v Číne a 11 % v Spojenom kráľovstve.
Prieskum spoločnosti SAS bol realizovaný na vzorke 1 600 osôb vo vedúcich pozíciách na kľúčových globálnych trhoch. Výsledky signalizujú, že jednotlivé regióny začínajú Gen AI implementovať zmysluplným spôsobom, ale v rozdielnom tempe. Najviac je využívaná v Severnej Amerike (20 %), v Európe je číslo výrazne nižšie (7 %), no v nasledujúcom finančnom roku až 94 % opýtaných európskych spoločností plánuje do Gen AI investovať.
Lídrami v začlenení Gen AI sú finančné inštitúcie
Pri pohľade na rôzne odvetvia prieskum ukázal, že lídrami v začleňovaní Gen AI do svojich každodenných procesov podľa viacerých ukazovateľov sú bankovníctvo a poisťovníctvo. Hlavnou výzvou, ktorej čelia organizácie pri každodennom používaní Gen AI, je nedostatok jasnej stratégie. Iba 9 % vedúcich pracovníkov v prieskume uviedlo, že sú dobre oboznámení s tým, ako ich organizácia využíva Gen AI. Z tých, ktorí GenAI už plne implementovali, len 25 % tvrdí, že sú dobre oboznámení so stratégiou jej zavedenia.
Napriek prekážkam už niektorí skorí používatelia zaznamenali významné výhody: 89 % uvádza zlepšenie skúseností a spokojnosti zamestnancov, 82 % tvrdí, že šetria prevádzkové náklady a 82 % konštatuje vyššiu mieru retencie zákazníkov.
Zdroj: tlačová správa